Til kassen
Totalt: 0

Meny

Logg inn

Handlekurv / 0 produkter

Handlekurven er tom

Usikker på hvor du skal starte?
Se våre nyheter
TOTALT 0,-
Møbler og interiør til soverommet | Gode fraktbetingelser | Over 30 års erfaring

Ofte stilte spørsmål

OFTE STILTE SPØRSMÅL

 

BESTILLING

 

Hvordan vet jeg om bestillingen min har gått igjennom?

  • Du vil motta en ordrebekreftelse på e-post like etter betalingen er fullført.
  • Kontroller e-postadressen nøye ved bestilling.
  • Sjekk om ordrebekreftelsen har havnet i spam/søppelmappen.
  • Dersom du ikke har mottatt ordrebekreftelse etter fullført betaling, kan det skyldes at du har registert feil e-postadresse. I så fall ber vi deg ta kontakt med oss på post@soveromsbutikken.no så snart som mulig. 

 

Jeg bestilte varer for en stund siden, men har ikke mottatt bestillingen min. Hva skyldes det?

Det kan være flere årsaker til at du ikke har mottatt bestillingen din:

  • Feil e-postadresse er registrert. Ordrebekreftelse, utsendelsesbekreftelse og hentemelding blir sendt til oppgitt e-postadresse. Dersom denne er feil, vil du ikke motta beskjed når varen(e) er klar for henting.
  • En eller flere av varene på din bestilling er tomme på vårt lager, og vi må bestille opp hos leverandør. Vi sender da din ordre samlet når alle varer er kommet inn på lager, så lenge ikke annen avtale er inngått.
  • Alle ordre blir sendt med sporingsnummer. Du kan til en hver tid gå inn og sjekke hvor pakken din befinner seg. Du finner link til sporing i mail som er utsendt samme dag som vi sendte varene. Hvis du ikke har mottatt denne ta kontakt med oss på: post@soveromsbutikken.no.
  • Du kan også sjekke med postkontoret ditt om pakken er kommet dit. (Det hender at utleveringsstedene glemmer å scanne inn pakken når den ankommer.)

Ta kontakt på post@soveromsbutikken.no om du har spørsmål angående din bestilling.

 

Kan jeg avbestille min ordre?

  • Ja, det kan du. Hvis bestillingen ikke er sendt fra oss, kan du endre eller avbryte den. (noen unntak hvis det er varer som er spesialbestilt etter kunde sitt ønske på fargestoff. Ta kontakt med oss om det er mulig.)
  • Gi oss beskjed på post@soveromsbutikken.no så snart som mulig om du ønsker å endre eller avbryte din ordre.

  

BETALING

 

Hvilke betalingsmetoder tilbyr dere?

- Vi tilbyr betaling med:

  • Bank/kredittkort (Visa & Mastercard).
  • Klarna delbetaling.
  • Klarna faktura.
  • Vipps (betaling med mobiltelefon).
  • Det er også mulig å betale inn til vår konto. Vi sender varene når betalingen er mottatt. Send oss en e-post på post@soveromsbutikken.no for å avtale.

 

Kan jeg få tilsendt faktura?

Ja, vi tilbyr fakturabetaling via Klarna.

Bestiller du for noen andre enn deg selv? Så kontakt oss på mail så finner vi en løsning: post@soveromsbutikken.no

 

Jeg ønsker å handle på vegne av et firma. Hvordan gjør jeg det?

I steg 3 i kassen kan du klikke på "FIRMA/BEDRIFT".

 

Jeg har problemer med å gjennomføre betalingen. Hva skyldes dette?

Problemer med betaling kan skyldes flere årsaker:

  • Kontroller at kortinformasjon er korrekt utfylt.
  • Kan det være manglende dekning på kontoen din?
  • Klarna gjennomfører kredittsjekk. Kan du ha bemerkninger som hindrer kjøp?
  • Noen banker krever at du bruker BankID for å gjennomføre kjøpet. Du må da ha installert Java, som kan være et problem i enkelte nettlesere og Apple produkter. Vi anbefaler at du prøver en annen nettleser og har siste versjon av Java innstallert. Du kan laste ned Java her.
  • Ved problemer med betaling på mobil, kan dette skyldes at du må aktivere cookies på telefonen. Bruker du iPhone, kan du lese mer om dette her: Iphone: Safari Web Settings.

Har du problemer med betaling, kan du ta kontakt med oss på post@soveromsbutikken.no eller på telefon 73520111.

 

Jeg har spørsmål angående betaling med Vipps. Hvor kan jeg finne svar?

  • På Vipps sine sider finner du svar på det meste vedrørende Vipps for deg som privatperson.

 

LEVERING

 

Når kan jeg forvente å få pakken min levert?

  • Vi pakker og sender varene fra oss samme dag eller dagen etter bestilling (man - fre). 
  • I salgsperioder kan leveringstiden bli noe lengre.

Levering med Posten:

  • Servicepakke: Forventet leveringstid er 1-4 virkedager (avhengig av hvor i landet pakken skal sendes).
 
  • Levering med Postnord Hjemlevering:
  • Forventet leveringstid er 2-4 arbeidsdager.
  • NB! Ved levering til særskilt avsidesliggende steder (gjelder ca 8% av Norges befolkning) kan leveringstiden bli noe lengre.

 

Hente på vår butikk i Trondheim:

  • Velg "Hentes i vår butikk. Varene kan hentes i vår butikk i Trondheim" i steg 2 i utsjekkingen.
  • Henteidspunkt er hverdager mellom klokken 10 og 18. Lørdager: 10-16.
  • Hentetidspunkt avtales på mail post@soveromsbutikken.no eller tlf: 73520111.
  • Butikken sin adresse er: Fjordgata 70 7010 Trondheim. (Gul stor brygge)
  • Hvis du har spesielle ønsker eller en beskjed til oss kan du legge til en kommentar i utsjekkingen.

 

Hvor mye koster det å få tilsendt varer fra dere?

Levering med Posten servicepakke:

  • Standard frakt er kr 99,- innen Norge (ikke inkludert Svalbard & Jan Mayen).

Levering med Postnord/Bring Hjemlevering:

  • Hjemlevering med Postnord/Bring koster fra 250kr og oppover. Avhengig av vekt på varene og hvor man bor.

Hente på vårt lager i Trondheim:

  • Hvis du ønsker å hente ordren din på vår butikk i Trondheim, er dette kostnadsfritt.

 

Hvordan blir varene levert?

Levering med Posten:

  • Posten Servicepakke leveres til nærmeste postkontor/post i butikk. Det er mulig å bestille hjemkjøring via Posten i etterkant.

Levering med Postnord/Bring:

  • Alle våre hjemleveringer blir levert av Postnord eller Bring. Og det er såkalt "Curbside" fortauskant, eller nærmeste hindring. Innbæring er ikke inkl, og må avtales på forhånd.
  • Du administrerer selv leveringtid og leveringsadresse.

 

Kan jeg få varer sendt til utlandet?

  • Ja, Vi kan sende også varer til utlandet.

 

Kan jeg hente varene jeg bestiller?

  • Ja, du kan hente varene dine på vår butikk i Trondheim. Man-Fre 10-18 og Lørdag: 10-16.
  • Adresse for henting: Fjordgata 70. 7010 Trondheim.
  • Ønsker du å hente varene dine legger du inn bestillingen som vanlig i nettbutikken. 
  • Velg "Hentes i vår butikk" i steg 2 i utsjekkingen.
  • Du kan avtale hentetidspunkt på telefon/sms 91902487 eller mail post@soveromsbutikken.no.

 

Hva skjer om jeg ikke henter pakken min på posten?

  • Pakken blir liggende hos Posten i maks 14 dager.
  • Uavhentede pakker returneres automatisk til oss.
  • For uavhentede pakker vil kunde bli belastet kr 250,- for omkostninger og ny forsendelse.
  • Pakken blir sendt på nytt når vi har mottatt betalingen.
  • Hvis du ikke ønsker pakken sendt på nytt, blir ordrebeløpet (-kr 250,- for omkostninger) refundert. 

 

RETUR, BYTTE & REKLAMASJONER

 

Annullere en ordre som ikke er sendt:

  • Betaling med VIPPS: Hvis varene ikke er utsendt fra oss, så ligger det kun en reservasjon på kortet ditt, og denne frigjøres hvis vi kansellererannullerer din ordre i vårt system.
  • Betaling med KORT: Hvis varene ikke er utsendt fra oss, så ligger det kun en reservasjon på kortet ditt, og denne frigjøres hvis vi kansellererannullerer din ordre i vårt system.
  • Betaling med KLARNA: Hvis varene ikke er utsendt fra oss, så blir det aldri opprettet noen faktura fra KLARNA. 

RETUR & BYTTE

 

Kan jeg returnere eller bytte en vare etter den er motatt? 

  • Ja, du har 14 dagers angrerett.
  • Du kan returnere og bytte varer som er ubrukt, som befinner seg i samme stand som den ble mottat og hvor merkelapper og emballasje ikke er skadet eller fjernet. Alle returer/bytter skal forhåndsavtales.
  • Du behøver ikke oppgi noen grunn til retur.
  • Med returen sender du utfylt angreskjema, og en oversikt over hva du eventuelt ønsker å bytte i.
  • Du sender varen(e) til:

Sengemakeriet Gullaksen Møbler

Fjordgata 70

7010 Trondheim

  • Varen(e) må være i originalforpakning, ubrukt og godt innpakket.
  • Ikke skriv eller klistre postlapp direkte på produktenes emballasje.
  • Du betaler porto for retur selv (vi refunderer ikke denne)

Hva skjer dersom jeg ikke henter pakken på mitt uthentingssted?

  • Dersom bestillingen ikke blir hentet på ditt uthentingssted innen fristen, vil pakken bli sendt i retur til oss.
  • Du vil da bli belastet et retur- og administrasjonsgebyr på kr 250.

RETUR & TILBAKEBETALING

 

Jeg har sendt varer i retur, hva gjør jeg med min faktura hos Klarna?

  1. Gi beskjed til post@soveromsbutikken.no at du ønsker å sende noe i retur. (Du vil få instrukser om hvordan returen skal sendes.)
  2. Logg inn på Klarna og gå til fakturaen knyttet til varene du vil returnere. Klikk på “Informer om retur” og bekrefte ved å klikke “Jeg har returnert varer”. (Det er også mulig å ringe Klarna på telefonnummer 21 01 89 91 for å gi beskjed om dette.)
  3. Du kan velge å betale den originale fakturaen, og bli refundert av Klarna når returen er ferdigbehandlet hos oss. (Klarna refunderer pengene 10-14 dager etter returen er ferdigbehandlet.)

 

Faktura/Konto: 

  • Når du deler opp betalingen på en faktura, samles dine kjøp med Klarna på en faktura.
  • En samlet månedsfaktura betyr 1 betaling, ett KID-nummer og et administrasjonsgebyr på 45 kr.
  • Er det første gang du velger å delbetale et kjøp, sender Klarna deg en kontoavtale slik at du kan godkjenne vilkårene for delbetaling.
  • Når du har signert og returnert kontoavtalen sender de deg en månedsfaktura i slutten av måneden.(Forfallsdato vil være  i begynnelsen av påfølgende måned.)
  • Du kan velge å betale hele beløpet, eller dele opp beløpet og betale i ditt eget tempo.
  • Velger du å refundere varer som er betalt med konto, blir returbeløpet automatisk trukket fra på din konto hos Klarna.

 

REKLAMASJONER

 

Jeg har mottatt et skadet/defekt produkt? Hvordan går jeg fram?

  • Send oss en e-post til post@soveromsbutikken.no med så mye informasjon som mulig: ordrenummer, varenummer, beskrivelse av skaden, bilder av produkt (og skadet emballasje) og eventuell annen relevant informasjon.
  • Avhengig av den konkrete situasjonen vil du motta videre instruksjoner.
  • Ikke send varen i retur før du har kontaktet oss.

 

DIVERSE 

 

 

Har dere fysisk butikk?

Ja, vi har fysisk butikk i Trondheim. Fjordgata 70 7010 Trondheim. (Gul Brygge)

 

Kan dere hjelpe oss med å innrede Soverommet, gjesterommet, kontoret?

Ja, vi bidrar gjerne med tips til innredning av diverse rom. Vi har et stort utvalg av diverse møbler.

Som f.eks en skapseng med garderobeskap og innebygget sofa som kan benyttes på en 1-roms leilighet.

Send oss en mail med hva du ønsker hjelp til: post@soveromsbutikken.no

 

Hvor ofte sender dere ut nyhetsbrev, og hva kan jeg forvente av innhold?

  • Vi sender ut nyhetsbrev ca. 1-2 ganger i måneden.
  • Du får da som en av de første høre om nyheter og tilbud.
  • Vi har også eksklusive kampanjer for mottakere av nyhetsbrevet.

 

Hvordan kan jeg melde meg på nyhetsbrevet?

Nederst på nettsiden, www.soveromsbutikken.no, finner du påmelding til nyhetsbrevet.

 

Hvordan kan jeg melde meg av nyhetsbrevet?

Nederst i nyhetsbrevet finner du link for avmelding.